• Уто. апр 23rd, 2024

Moja planeta - magazin za aktivni život

Gorski kotar, Planinarsko sklonište „Jakob Mihelčić“, Bjelolasica (1460 mnv)

ByJovan Jarić

јан 6, 2016

Sklonište je nazvano po lugaru koji je planinarima u 19. stoljeću otkrio put do vrhova Bijelih i Samarskih stijena. Kapacitet skloništa je 12 ležaja, unutrašnjost je mala blagovaonica gdje se nalazi peć te drveni namještaj i dva stola, od kojih je jedan ukomponiran u malu apsidu iz koje se pružaju lijepi vidici na Bijele i Samarske stijene te prema Velebitu U predvorju je spremište za drva. Sa zapadne strane kuće je cisterna s pumpom za vodu. Uvijek treba ostaviti punu bocu vode radi nalijevanja kako bi se i drugi planinari mogli snabdjeti vodom. Sklonište posjeduje i podrumsku prostoriju koja je zaključana i koja služi za smještaj nužnog materijala za održavanje skloništa. Od godine 2005. o skloništu brine HPD „INA Bjelolasica“. Pristupi skloništu – Iz Jasenka asfaltnom cestom do raskrižja s begovom stazom (makadam) gdje je postavljen putokaz za Bijele stijene. Begovom stazom oko 6 km do raskrižja sa šumskom cestom za Begovo Razdolje i Gomirkovicu. Tom cestom dalje i kod prvog raskrižja krenuti u lijevo jer se desno, na sjever odvaja šumska cesta koja se penje na Gomirkovicu. Cestom još oko 3 km do vidljivog putokaza koji označava ulaz staze za sklonište i vrh Bjelolasice. – Iz Begovog Razdolja šumskom cestom do Vrbovske poljane i dalje nastavkom prema Jasenku, pokraj šumarske kuće do spomenutog prije putokaza za Bjelolasicu (oko 9 km).
Izvor:  www.pd-ina-bjelolasica.hr

Kontakt: Zlatko Glavina +385 98 90 25 745, Dubravka Zlatanović +385 91-5790-474, www.pd-ina-bjelolasica.hr, info@pd-ina-bjelolasica.hr

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *