• Пет. апр 26th, 2024

Moja planeta - magazin za aktivni život

Sportsko penjanje – Grčka, Nestos

ByJovan Jarić

јан 16, 2017

U prvoj polovini jula održana je zajednička akcija SPK „PENTRAX” iz Iđoša i KES „Armadillo” iz Čačka. Cij je bio penjanje sportsko-penjačkih smerova u prirodnoj steni, a održala se na lokalitetu Nestos u Grčkoj. Penjalište se nalazi u neposrednoj blizini gradova Ksanti i Kavala. Nalazi se na kontinentu, a litice stena gde se smerovi nalaze izdižu se iznad prelepe reke Nestos. U samoj blizini je plaža koja je pogodna za kampovanje jer je u hladovini, a u blizini se nalaze kafić, česma i toalet. Organizovani kamp ne postoji, sem u blizini grada Keramoti koji je udaljen oko 30 km. Penjalište je uređeno i opremljeno od strane penjača iz Ksantija koje smo imali prilike da upoznamo pre tri godine kada smo boravili u Iraklici. Ukupno su opremili oko 60 smerova težina od 5b do 8b.

Put od 1.000 kilometara započet je u Kikindi preko Beograda, a pauzu sa noćenjem pravili smo u Demir Kapiji. Kod domaćina u restoranu Kaj Kučkin čekaju nas medalje sa osvojene na „International outdoor festivalu Demir Kapija 2016” i sjajna večera. Sutradan ujutru put nastavljamo prema Nestosu. Stižemo popodne, podižemo šatore i odmaramo nestrpljivi da krenemo na penjanje. Nakon prvog dana i kratkog upenjavanja na sektoru Balcony, Nikola Kulizić i Katarina Manovski penju na pogled smerove ocene 6 b i 6c. Vreme je lepo, smerovi su dobrim delom dana u hladu, a specifično je i to da su stene koje su jako blizu jedna druge potpuno različite konfiguracije tako da su zastupljeni svi oblici penjanja što je bilo veoma važno za naše mlade učesnike.

Prvu pauzu pravimo odlazeći na izlet u grad Ksanti. Jako nam se dopao. Stari deo grada ima četvrt sa dobro očuvanom orjentalnom arhitekturom i mnoštvom restorana. Grad je čuven po karnevalu koji se tradicionalno održava u februaru. Pored grada se nalazi arheološko nalazište antičkog grada Abdere. Sledećih dana ponovo penjemo, a najtopliji deo dana provodimo na plaži reke Nestos. Reka je jako hladna ali se junačimo i kupamo gledajući turiste koji se spuštaju rekom u kajacima. U blizini je selo Toksodes gde smo obavljali kupovinu, a redovno smo šetali u večernjim časovima živopisnim stazama u blizini sela.

Nakon par uspešnih dana i popetih oko 20 smerova odlazimo na ostrvo Tasos. Prva destinacija koju smo posetili je Giola, mala uvala sa prirodnim bazenom usečenim u stene na kojima se može penjati deep water solo, penjanje stene bez osiguranja sa bezbednim padom u vodu. Doći do Giole je mali poduhvat, ali je vredelo jer je zaista prelepo. Bilo je dosta ljudi i stvorila se velika gužva, a penjanje je bilo gotovo nemoguće jer je nivo vode bio nizak, a talasi ogromni. Katarina je ipak uspela da ispenje jedan deo stene, a sam boravak tamo bio je izuzetan doživljaj.

Sledećeg dana obilazimo plaže na Tasosu, ali velika vrućina nas je pokolebala i ponovo se vraćamo na Nestos. Nažalost, nismo sreli lokalne penjače, tako da smo na penjalištu bili uvek sami. Celo priobalje reke Nestos ima specifičnu mikroklimu. Noću je temperatura dosta niska, a pred jutro uvek počinje da duva jak vetar na koji smo se na kraju i navikli. Poslednjeg dana boravka Katarina upeva da ispenje smer ocene7b, a Nikola i Danijela penju 6b + dužine 30 m. Laza je bio jedini vozač i to je bilo dosta iscrpljujuće ali i on penje poslednjeg dana nekoliko smerova ocene 6a. Zadovoljni napuštamo Nestos jer smo svi pomerili svoje granice u ovoj godini, a trenažni proces u alpinizmu je nezamisliv bez penjanja sportsko penjačkih smerova. Dobra logistika, pravilno smenjivanje uspona i odmora, kao i odabir kampa ovu akciju učinilo je uspešnom, a ovo penjalište možemo preporučiti svima.

Danijela Babović – KES „ARMADILLO”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *