• Уто. апр 16th, 2024

Moja planeta - magazin za aktivni život

I kolo otvorenog slovenačko-hrvatsko-srpskog kupa u draj tulingu

ByJovan Jarić

јан 30, 2018

Održano Prvo kolo otvorenog slovenačko-hrvatsko-srpskog Kupa u draj tulingu 4. novembra u Ovčar banji (Srbija)…

Nakon formalnog pridruživanja Planinarskog saveza Srbije u sistem takmičenja Slovenačko-hrvatske lige u lednom penjanju i učešća prvih takmičara iz Srbije, bilo je pitanje šta dalje. Na krilima entuzijazma i podrške kolega iz Slovenije i Hrvatske, kao i našeg Saveza, odlučili smo da ne propustimo šansu koja nam se ukazala.

Promotivno takmičenje u Srbiji u martu mesecu, u organizaciji KES „Armadillo” i Komisije za draj tuling i takmičarsko penjanje u ledu PSS nas je kvalifikovalo da konkurišemo za organizaciju jednog kola takmičenja u Slovenačko-hrvatskom kupu. Svi su bili voljni da pomognu, a u julu mesecu stiže Mario Musulin, hrvatski reprezentativac, postavljač smerova i nacionalni sudija. Nekoliko dana po nezapamćenim vrućinama neumorno sa nama obilazi ceo Kablar. Odluka je pala na okapinu u podnožju Devojačke stene, i odmah se pristupilo crtanju skica za buduće smerove. Od tog trenutka, ono što je do skoro bilo nedostižan san, postaje stvarnost. Nakon što je Mario otišao, znali smo da imamo takmičenje.

Sledećih par meseci Mario, Jasna Pečjak, načelnica Komisije za gorske Športe PZS, i Branko Ivanek, glavni sudija, bili su nam podrška u svim nedoumicama kojih je bilo dosta.

U okviru PSS formira se Organizacioni odbor u sastavu: Boris Mićić (predsednik PSS), Iso Planić (načelnik), Katarina Manovski (predsednica Komisije za draj tuling), Danijela Babović (član Komisije) i Petar Šunderić (predsednik KES „Armadillo”). Sledećih par meseci dobrim timskim radom i uz pomoć Jele Ilić i Svetlane Veljković jedna po jedna stavka sa spiska zaduženja bila je odrađena. Na kraju, Branislav Božović, sekretar PSS rešava i poslednju administrativnu prepreku i krećemo sa konkretnim radovima.

Na scenu stupa Petar Šunderić kao glavni uređivač smerova što je bio najdelikatniji deo pripreme takmičenja. Ekipa KES „Armadillo” svakodnevno izlazi na teren i uređuje lokaciju. Dan pred takmičenje stižu sudije iz Slovenije Branko Ivanek i Breda Bibič. Ceo dan su sa nama, odrađujemo zajedno poslednje pripreme, a sve vreme nas bodre i daju sugestije koje su nam u tom trenutku bile dragocene. Uveče stižu raspoloženi takmičari iz Slovenije i Hrvatske, kao i jedan broj volontera. Smeštamo se u Planinarski dom „Kablar” i onda je osvanuo i taj 4. novembar.

Prijava takmičara u restoranu Dom i krećemo u grupama ka lokaciji. Breda Bibič, sudija na smeru, vrši poslednje pripreme, a takmičari se polako zagrevaju. Nakon svih formalnosti proglašavamo takmičenje otvorenim. Kreću kvalifikacije, magla se polako razilazi i sunce obasjava ceo sektor. Snimatelji Uroš i Boško Timotijević (Human Made) montiraju opremu, Ana Stojanović već vredno fotografiše, a najteži deo posla ima osiguravalac Vladan Ljujić. Bez odmora i fokusirano osiguravajući većinu takmičara, tog dana je pokazao zašto je najbolji u Srbiji. To isto radila je i Marija Milosavljević, vrhunska sportska penjačica, tako da je ženski deo ekipe bio bezbedan u njenim rukama. Branko Ivanek, glavni sudija takmičenja i Petar Šunderić vođa tehničkog tima rešavaju sve u hodu tako da sve teče po planu. „Naša Pekara” iz Užica i kompanija „Zlatiborac” su obezbedili užinu za sve, a kompanija „Voda Voda” okrepljenje vodom. Gorska služba spašavanja Srbije, sem zbrinjavanja jedne čvoruge, na sreću nije imala posla. Nakon završenih kvalifikacija i kraće pauze, kreće finale za žene. Takmičarke iz Srbije, Katarina Manovski i Antonina Brdarić, nisu uspele da savladaju zahtevan detalj u plafonu finalnog smera. Slovenka Maja Šuštar se srčano borila i nije uspela da završi smer do kraja, ali je pokazala svu atraktivnost ove discipline sjajnim penjanjem. Njen nastup bio je uvod u muško finale i pravi dramski zaplet koji je sledio.

I muški deo srpske ekipe zbog još nedovoljnog iskustva završava smer na detalju pri ulasku u izrazit previs. Debitant Edvin Nepužlan iz Slovenije borio se i pokazao izuzetnu snagu, ali iskustvo u izvođenju figura i za njega je bilo presudno. Iskusni Marko Petrunić iz Hrvatske častio je sve prisutne atraktivnim penjanjem i pravom sportskom borbom, ali nije uspeo da ispenje smer do kraja. Jaka Hrast, takođe debitant, fantastično penje ali ispada u detalju pri kraju smera. Publika je oduševljena, takmičari bodre jedni druge i oseća se neverovatna energija. Na kraju, u smer ulazi Mario Musulin favorit 1. Kola takmičenja. Sigurno kreće i posle par pokreta ispada. Šok i huk neverice svih prisutnih. Ali to je sport, Mario emotivno reaguje i tada dolazimo do dela koji je najlepši u ovoj priči. Sudija odobrava da Mario revijalno ispenje smer, svi ga bodre iz sveg glasa, ali jedan pokret ga je delio od vrha smera. Opšta graja i smeh, sunce zalazi i time se takmičenje završava i to u minut kako je planirano. Pakovanje opreme i polako krećemo prema restoranu Dom.

Sudije završavaju obradu rezultata i pripremamo se za dodelu priznanja. Tu su diplome, medalje za prva tri mesta kao i zahvalnice. Kompanija Šaljić melemi je pripremila poklone za prvoplasirane takmičare, a od Planinarskog saveza Srbije su dobili prigodni materijal. Dodela priznanja u prijatnom ambijentu restorana Dom nastavlja se sjajnom večerom u organizaciji KES Armadillo i pod pokroviteljstvom Metal Inženjeringa iz Čačka. Nakon večere, deo volontera i gostiju odlazi kućama, a ostali odlazimo u obližnji etno restoran na proslavu u organizaciji sjajne ekipe „Gorštak“ i prijatelja iz Užica. Slavlje se nastavlja do ranih jutarnjih sati uz degustaciju lokalnih specijaliteta i takmičenje za izbor najbolje rakije Moravičkog okruga.

Ujutru ispraćamo naše drage goste jer je dug put pred njima. Nakon toga, sastanak sa sudijama Brankom i Bibom, i kratka evaluacija takmičenja. Ostali odlaze da dovedu takmičarski poligon u prvobitno stanje. Na putu do Beograda sumiramo utiske i znamo da smo ostvarili još jedan san. Počeli smo da razvijamo sport koji volimo, sa ljudima koji imaju istu viziju, a to je da sport treba da spaja ljude i ruši sve granice. Hvala svima koji su nas podržali i nadamo se da će Slovenačko-hrvatsko-srpski kup kup iznedriti još mnogo kvalitetnih sportista.

Da ovaj događaj ostane zabeležen na pravi način potrudili su se HUMAN MADE http://humanmade.rs/about-us/

Fotografije sa takmičenja: Ana Stojanović

Danijela Babović, KES „Armadillo”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *