• Суб. апр 20th, 2024

Moja planeta - magazin za aktivni život

Brz dogovor i još brže pakovanje

Članovi AOB-a praznike su proveli u okolini ovog grada privlačnog zbog krečnjačkih stena koje se izdižu iznad grada

Bližili su se praznici i pet slobodnih dana, pa ih je trebalo što pametnije iskoristiti. Na sastanku Alpinističkog odseka Beograd predložen je Arco zbog najbolje vremenske prognoze. Grad je smešten na severoistoku Italije, okrug Trento u regiji Trentino, Južni Tirol i privlači brojne turiste, uključujući alpiniste i sportske penjače zbog svojih krečnjačkih stena koje se izdižu iznad grada, sa svih strana. Pored penjanja u ovom delu Italije popularno je i jedrenje na obližnjem jezeru, brdski biciklizam i base jumping. U gradu se svake godine održava međunarodno takmičenje u penjanju na veštačkoj steni.
Tročlana grupica koja je i pokrenula ideju za Arco počela je polako da raste i do kraja sastanka prerasla u ozbiljnu grupu spremnu za avanturu od čak deset članova. Usledilo je zaduživanje opreme, traženje smeštaja preko bukinga, brzinsko pakovanje i pokret. Od načelnika smo pozajmili vodič sa opisom smerova i sve je bilo spremno.

Torbole, Corno di Bo
Krenuli smo u petak, neki su krenuli ranije, dok je ostatak grupe krenuo popodne. Polovina grupice je imala više sreće na graničnom prelazu u odnosu na ostale, ali stigli smo skoro u isto vreme.
Nakon pređenih oko 1.000 km i deset sati vožnje, stigli smo u petak uveče. Naš cilj je Pietramurata, udaljena 13 km od Arca, u kojoj smo našli smeštaj u kampu. Rezervisali smo dve montažne kućice, a drugari koji su stigli prvi bili su tako fini i potrudili se da i druga kućica bude topla za ostatak grupe koja je stigla nešto kasnije.
Usledio je naš „kratak” dogovor za subotu i spavanje.

Subota, 30. april
Dan je sunčan i idealan za penjanje, budimo se oko osam časova i krećemo sa pripremama.
Tijana i Milica kreću u avanturu istraživanja Arca, što će nam kasnije itekako dobro doći u snalaženju, pronalaženju besplatnog parkinga ali i dobrog sladoleda.
Ostatak grupe odlučio je prvog dana da penje u bloku Parete Zebrata, koji se nalazi blizu mesta Dro, na pola puta između Pietramurate i Arca. Pristup do smerova je oko 20 minuta sa velikog parkinga koji se nalazi u podnožju bloka i laganom stazom kroz šumu do smerova. Svi smerovi u ovom bloku su boltovani, dužine od 70 m do 400 m.
Delimo se u dve trojne i jednu dvojnu navezu.
Dvojna naveza Dule i Željko odlučuju da penju smer Teresa (400 m, 5c) tako da se u jednom momentu u pristupu odvajaju od ostalih, dok trojne naveze penju smerove koji su jedni pored drugih. Na putu do smerova nailazimo na popriličnu gužvu, ali smerova ima i više nego dovoljno tako da to nije nikakav problem.
Trojna naveza Srki, Nina i Tajči penju smerove Opera Prima (100 m, 5b) i Donne (120 m, 5b). Druga trojna naveza Dare, Vukan i Jovana penju smerove Via Delle Mimose (120 m, 5b) i Zo Le Man (120 m, 5b).
Oko 17 časova nalazimo se na parkingu i krećemo prema Pietramurati, a uveče obilazimo Arco.
Te večeri u Arcu, kako Nina kaže, uglavnom „balavimo” ispred izloga zatvorenih radnji penjačke opreme, jedemo sladoled i gledamo vremensku prognozu za nedelju kojoj se baš ni ne radujemo.

Dare, smer Via delle Mimose

Nedelja, 1. maj
Nedelja je definitivno dan za odmor, pa i u našem slučaju. Kiša je padala cele noći i tokom dana nešto sitno, tako da od penjanja nema ništa. Pakujemo se i odlazimo u obilazak Riva del Garde. Turizam je najvažnija aktivnost Riva del Garde. U centru grada, na jezeru, nalaze se ostaci srednjovekovne tvrđave, bastion četvorougaonog oblika oko kog su kanali ispunjeni vodom i zvonik Torre Apponale visok 34 m. Čekamo 15 časova, kada se otvaraju prodavnice u Arcu, gde ostajemo do njihovog zatvaranja. Uveče ponovo sledi naš „kratak” dogovor, od nekoliko sati, šta i kada penjemo, ali pravimo i rezervni plan zbog vremena.

Jovana, smer Moon Bears  Ponedeljak, 2. maj
Ustajemo oko sedam časova. Nema kiše ali je dan oblačan i vetrovit. Vukan i Milica odlučuju da tog dana penju feratu Fausto Susati iznad jezera u Riva del Gardi. Ostatak grupe kreće prema selu Sarche, koje je pored Pietramurate i penje u bloku Piccollo Dain. Ovaj blok je jedan od popularnijih u dolini zbog lakog pristupa od svega nekoliko minuta, dobrih smerova koji su većinom boltovani dužine od 220 m do 450 m i kratkog silaska. Ulaz u smerove je odmah pored brane. Prva dva cuga su ista za nekoliko smerova, pa se oni kasnije račvaju, tako da tu nailazimo na dve naveze ispred nas. Stajemo u red i strpljivo čekamo, dok iza nas stiže još penjača. Nisu svi raspoloženi da čekaju, tako da bilo je onih koji su odustajali, ali stizali su i novi.
Mi se ovog puta delimo u dve dvojne i jednu trojnu navezu. Dvojna naveza Srki i Dare kreću prvi i penju smer Amazzonia (250 m, 5b/5c). Srki u smer nosi svoje novo uže koje je prethodnog dana kupio u Arcu. Za njima kreće druga dvojna naveza Željko i Tajči, penju smer Orizzonti Dolomitici (250 m, 5b) i na kraju kreće trojna naveza Dule, Nina i Jovana, koji penju smer Moon Bears (250 m, 5b/5c).
Oko 18,30 časova nalazimo se na parkingu i krećemo prema kampu. Srki u jednom trenutku saopštava da je tokom penjanja smera Amazzonia naišao pogodan trenutak kada je krstio svoje uže i dao mu ime Zorica (ko vidi boju užeta biće mu jasno). Nešto kasnije javljaju se Vukan i Milica da su završili feratu. Sledi zajednička večera i naravno dogovori za poslednji dan.

Izlaz iz smerova u bloku Parete Zebrata,

Utorak, 3. maj
Ustajemo oko sedam časova, sledi pakovanje i izlazak iz kampa. Svako kreće na svoju stranu. Dogovor je da se čujemo oko 14 časova a mesto sastanka je Arco.
Dvojna naveza Srki i Dare penju u bloku Monte Colt, smer Via Lattea (120 m, 6b), dok druga dvojna naveza Dule i Željko penju kao i prvog dana u bloku Parete Zebrata, smer Zo Le Man (120 m, 5b).
Nina i Jovana odlaze u mesto Torbole, pet kilometara od Arca, koje se nalazi pored jezera i penju sportske smerove u bloku Corno di Bo.
Nakon penjanja nalazimo se u Arcu, sumiramo utiske, pakujemo opremu i krećemo oko 17 časova. Polovina grupe u Beograd stiže u sredu ujutru oko tri sata, dok druga polovina nastavlja kratku avanturu prema Mariboru i stiže u Beograd oko pet časova.
Na kraju, AOB je dobio novo uže, Srki Zoricu ali što je najvažnije ova družina je bogatija za jednu novu avanturu. Većini je ovo bio prvi odlazak u Arco. Vratili smo se srećni, zadovoljni, puni utisaka i nadom da ćemo uskoro ponovo organizovati sličnu akciju.
Jovana Milićević

Photo: Nina Stojadinović, Vukan Hadžić, Dušan Lazarević i Jovana Milićević

INFO
Alpinistički odsek Beograd
Učesnici akcije: Darko Daljević, Željko Naumović, Tijana Naumović, Dušan Lazarević, Jovana Milićević, Vukan Hadžić, Nina Stojadinović, Tatjana Andrijanić, Milica Kostić i Srđan Bosnić.
Mesto: Arco, Italija
Ispenjani smerovi: Moon Bears, Zo Le Man, Donne, Via Delle Mimose, Opera Prima, Amazzonia, Orizzonti Dolomitici, Via Lattea i Teresa.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *