• Суб. апр 20th, 2024

Moja planeta - magazin za aktivni život

International Youth Ice Climbing Camp – Guillestre

International Youth Ice Climbing Camp – Guillestre, Hautes Alpes (05), France, 21. – 27. February 2016…

Svake godine Internacionalna penjačka federacija (UIAA) organizuje kamp penjanja u ledu za mlade penjače do 26 godina.

Slušao sam dosta priča o penjanju u ledu, ali sam isto tako znao, iz iskustva mog trenera Petra Šunderića, da je to oblik penjanja kojim se retko bavimo jer su nam takve lokacije daleko, a zbog klimatskih promena i sve neizvesnije. To nas obavezuje na posebno oprezan pristup planiranju ovakvih akcija pa sam odlučio da svoja znanja unapredim na pravi način.

Zbog toga, glavni cilj mog odlaska na francuski kamp za mlade perspektivne penjače bio je da se na bezbedan način upoznam sa osnovnim tehnikama lednog penjanja i „dry toolinga”. Ovaj Kamp su organizovali poznati francuski penjači Cristof Moulin i Cristian Biard. Napisao sam projekat za učešće i Planinarski savez Srbije mi je finansirao put i boravak na Kampu. Znao sam da će mi uz njihovu pomoć i dobru organizaciju mog kluba KES „Armadillo” boravak na takvom skupu omogućiti dalje usavršavanje, jer do tada nisam imao iskustva u lednom penjanju i „dry toolingu”.

DSC01549 velika

Putovao sam do mesta Guillestre gde smo bili smešteni u omladinskom domu Auberge des 4 vents. Došlo je zaista dosta mladih penjača uglavnom Francuza, ali je bilo i Belgijanaca, Švajcaraca, Nemaca, pa čak i Indijaca.

DSC01618Prvog dana su nam instruktori objašnjavali pravilne tehnike penjanja i postavljanje lednih klinova. Neprekidno je padala kiša, a mi smo i pored toga vežbali. Jako mi se dobala njihova istrajnost i strpljivost dok su nam sve objašnjavali. Uveče smo imali jako kvalitetna predavanja i pogledali smo i jedan kraći film.

Drugi dan odlazimo u jedno malo mesto Celliac koje ima dosta atraktivnih vodopada. Tu smo sa domaćinima penjali jedan dugačak smer iz sedam dužina težine (WI IV V+). Smer je dosta pogodan za početnike jer ima nekoliko lakših skokova koje smo dobili priliku da vodimo. Nakon što smo se spustili, imali smo priliku da vidimo vrhunskog penjača Moulina kako penje jedan zahtevan MIX. Tu sam se i ja oprobao u „dry toolingu”.

Trećeg dana odlazimo na vežbalište i učimo postavljanje sidrišta u ledu, međuosiguranja, abzajl, vođenje i spašavanje. Pred kraj dana ponovo se oprobavam u „dry toolingu” sa osiguranjem odozgo. Tu sam imao priliku da prisustvujem „dry tooling” penjanju od strane dva iskusna Francuza. Tada sam video koliko je to složena tehnika penjanja i bio sam potpuno oduševljen njihovim umećem. Kada su mi pričali gde i koliko treniraju, i na kakav način, shvatio sam da bez ozbiljnog rada i posvećenosti nema uslova za postizanje bilo kakvog rezultata.

DSC01666Ponovo odlazimo u Aguile kako bi Cristian, glavni instruktor Kampa, mogao da vidi koliko smo naučili u prethodnim danima. Radili smo vođenje, postavljanje klinova, pravljenje štandova, barakofa, abzajl, „dry tooling”. Vežbali smo ceo dan. Kasnije nam je jedan dobar momak objasnio tehniku penjanja u „dry toolingu”, pa smo se svi oprobali.

Odlazimo i do Cerviera, velikog penjališta, gde je bilo dosta fantastičnih vodopada i „dry tooling” smerova. Bilo je jako hladno taj dan, ali kasnije smo se zagrejali. Prvo sam penjao jedan kraći vodopad, pa sam vodio jedan ozbiljniji (WI 4). Posle sam vežbao „dry tooling” na „top roup” (osiguranje odozgo), sve su uglavnom bili teži smerovi koji nisu baš za početnike, ali mi je drago da sam ih osetio. Kasnije sam popeo jedan dug teži ledni smer (WI 5+), jedan manji miks i na kraju izveo dugačak vodopad (WI 5) uz već postavljene klinove. Poslednjeg dana smo dobili i diplome o završenom kursu lednog penjanja.

Učešćem na ovom Kampu stekao sam značajno iskustvo za dalje napredovanje. Upoznao sam dosta dobrih ljudi i izvanrednih penjača, francusku školu penjanja. Posebno sam zadovoljan što sam se oprobao u „dry toolingu”, kojim planiram da se bavim i u budućnosti i da napredujem u tom sportu. Moram da se zahvalim i Planinarskom savezu Srbije što mi je finansirao ovu akciju i nadam se da ću opravdati ukazano poverenje.

Milan Makojević, KES „Armadillo”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *